تعریف واژه یادگیری از مهندس امیر مسعودی قسمت (۶)

تعریف واژه یادگیری از مهندس امیر مسعودی قسمت (۶)

عوامل فیزیولوژیکی

بسیاری از متخصصان بر این باورند که علل اساسی و عمده ناتوانی‌های یادگیری آسیب دیدگی مغزی، شدید یا جزیی و صدمه وارده به دستگاه عصبی و مرکزی است.

عوامل ژنتیکی

شواهدی در دست است که نشان می‌دهد ناتوانی‌های یادگیری احتمالاً در برخی خانواده‌ها بیش از دیگران دیده می‌شود در واقع عوامل ژنتیکی در شمار وسیعی از ناتوانی‌های یادگیری نقش دارد.

عوامل بیوشیمیایی

اختلال‌های گوناگون متابولیکی در حکم عواملی هستند که موجب ناتوانی‌های یادگیری می‌شوند مثل هایپوگلیسمی، کم‌کاری تیروئید و …

تاخیر رشد

بندر، دهریش، جانسکی، لانگ فود … اظهار می‌دارند که عدم ظهور علائم رشد برخی از کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری ممکن است از تاخیر رشد برخی اجزای دستگاه عصبی مرکزی سرچشمه گرفته باشد که این گونه کودکان پس از بزرگتر شدن بر این مشکلات غلبه می‌کنند.

نقص جزیی در کارکرد مغز

به نظر می‌آید هر گونه نتیجه‌گیری دربارهٔ حیاتی بودن آسیب دیدگی مغزی در کودکان مبتلا به ناتوانی یادگیری در بهترین شرایط فقط جنبه تجربی و آزمایشی دارد.

تغذیه

بسیاری از والدین تصور می کنند با خوراندن حجم زیادی از موادغذایی و خوراکی های چرب و شیرین به فراگیری فرزندان خود کمک می کنند، اما کارشناسان تغذیه معتقدند فراگیری مطالب درسی نیازی به دریافت کالری بیشتر ندارد و این رویه علاوه بر مختل کردن یادگیری، منجر به بروز چاقی می شود.

 

مهندس امیر مسعودی مدرس برتر ریاضی کنکور

امیر مسعودی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پست بعدی

تبدیل کردن نقاط ضعف به قوت در افزایش تمرکز از مهندس امیر مسعودی قسمت (1)

ی مرداد ۲۶ , ۱۳۹۹
تبدیل کردن نقاط ضعف به قوت در افزایش تمرکز از مهندس امیر مسعودی قسمت (۱) تمرکز حالتی ذهنی و روانی است که در آن تمام قوای حسی و روانی فرد بر روی موضوعی معطوف می گردد. ذهن انسان همواره تمایل دارد که فعالیت داشته و درگیر چیزی باشد، بنابراین اگر […]
تماس با خط 1
تماس با خط 2